PLAY STERIJA

TEKST: Jovan Sterija Popović
ADAPTACIJA TEKSTA, IZBOR MUZIKE I REŽIJA: Hadži Nenad Maričić
SCENSKI GOVOR: Biljana Đurović
KOSTIM: Marina Medenica
SUPERVIZIJA: Božidar Đurović
PRODUKCIJA: Akademija lepih umetnosti, Beograd

ULOGA: Sterija, Mita (“Laža i paralaža”) ,Mišić (“Kir Janja”) , Jovan (“Pokondirena tikva”)
ANSAMBL PREDSTAVE: Nikola Ugrinović, Aleksandar Petrović, Anđela Rajić, Vanja Pavlović, Nevena Avramović, Nikola Todorović, Irena Stanković.
TRAJANJE: 60 minuta

PREMIJERNO IZVOĐENJE: 30. maj 2015.; scena Kulturnog centra u Novom Sadu

Ova predstava nastala je na četvrtom semestru studija glume. Svoju premijeru imala je na Sterijinom pozoriju mladih, a iste godine odigrana je i na sceni Raša Plaović, Narodnog pozorišta u Beogradu. Takođe, bila je u pratećem programu festivala „Novi Tvrđava teatar“ u Čortanovcima, kao i festivalu „Vršačka pozorišna jesen“. Gostovala je i u kulturnom centru u Smederevu.

U nastavku pročitajte delove iz kritike koju je napisala Nikolina Stjepanović, a koja je publikovana u biltenu Sterijinog pozorja:

“ … Predstava Play Sterija je kolaž koji u sebi spaja scene iz više komada Jovana Sterije Popovića. Iako je takva vrsta predstava često kao salata- nabacana i izmešana, za ovu se to ne bi moglo reći. Jasno je da su scene pažljivo birane i lepo ispovezivane. Promene scena bile su prefinjene, tekle su tako da ni na koji način ne izbace gledaoca iz predstave. Sterija kao narator možda je pomalo arhaično teatarsko oruđe, ali u ovoj predstavi fantastično funkcioniše, jer nema zatamnjenja već je sve vrlo transparentno. Stil igre ponekad je bio karikiran i preteran s namerom da se proizvede komični efekat, što bi možda i zasmetalo savremenom gledaocu, ali je najčešće bio tačan, te nije nešto preko ćega se ne može preći. Kostim je bio korektan, a svetlo jednostavno. …

Nikola Ugrinović dobio je povelik zalogaj, pa je pored naratora Sterije igrao i Mitu u “Laži i paralaži”, Mišića u “Kir-Janji” i Jovana u “Pokondirenoj tikvi”. Svakom liku pokušao da ugradi nešto drugačije, te bez afiša ne bismo ni bili sigurni da je sve ove uloge igrao isti glumac. …

… Muzika je bila efektna i u duhu vremena. Kraj je bio fenomenalan što jeste produkt dobrog promišljanja profesora, ali i uspešne realizacije. Kraj je kao pečat cele predstave i publika sa tim poslednjim utiskom odlazi. Poznata pesma iz “Zle žene”, koju su zajedno otpevali svi učesnici, podigla je atmosferu u publici i odlično zatvorila ovu kolaž predstavu izvođenjem svih glumaca na scenu. … “